Tankar om min blogg

Standard

Min blogg är min, den speglar mina tankar, funderingar, händelser – mitt liv. Min blogg är min ”datadagbok” – där minnesanteckningar skrives ner och bevaras, en ”vanlig gammaldags” dagbok som skrivs med penna … där vågar man kanske ändå skriva ner lite mera än vad man vågar här på cyberbloggen! Många öppnar sig totalt, men vissa saker finns som man kanske inte skriver ner i cyberrymdens värld!

Mina bokstäver som blir till ord och meningar och berättelser, dom svävar omkring för evigt här i cyberspacet! Alla har möjlighet att läsa dom – alltid … skrämmande tanke!

Min blogg är en ”ordventil” och ”tankebok” där jag kan ”avlasta” min hjärna som annars skulle koka över av tankar och funderingar *ler*. Tänk vad konstiga frågor och funderingar som helt plötsligt bara dyker upp där uppe i computern som ändå hjärnan är!

Jag älskar att uttrycka mig – med ord förstås – jag gillar ju att prata också!!! Men framförallt med ord och bokstäver … det har jag alltid gjort, tyckt om att skriva och berätta.

Jag har Skrivklåda … och jag älskar min blogg och bloggens underbara och aldrig sinande värld!

Ett svar »

  1. Visst är det här med bloggande lite speciellt … 🙂
    När jag började så var jag väldigt skeptisk. Visste inte alls om det var något för mig, men jag hade behov av att försöka. För mig tog det tid innan spärrarna släppte. Jag kan fortfarande vara lite fundersam och jag tänker mycket på vad jag skriver och om jag kan stå för det …
    Men jag längtade efter kommunikation och bekräftelse. Det är inte alla som kan få det hemma …

    Jag älskar min blogg också, och jag älskar att jag funnit några bloggvänner som jag kan ”bolla” med. Men respekt känner jag, och en viss oro. Vi är ju rätt så hjälplösa när vi kastar oss ut i cyberrymden …
    Samtidigt så är väl just det en del av tjusningen …

Lämna en kommentar