Mörkaste morron hittills

Standard

Vilken mörk morron! Alldeles som i en kolsäck är det. Inte tillstymmelse till sol eller blå himmel … varmt är det också – hela +13 grader – igår hade jag 0. Sitter här i arla morronstund och knapprar på tangenterna. Har sovit riktigt gott i natt. Längtar efter dagens första kaffekopp. Är här på jobbet redan … börjar ju jobba först halv sju – så det är nog lite knäppt egentligen! Fast vi är faktiskt hela tre personer här redan! Flera av arbetsledarna har börjat redan. Det är en hel del jobb som dom skall planera in innan vårat snart kommande höststopp i fabriken – så jag antar dom har mycket att förbereda innan dess. Då blir vi kring 500-600 man extra här på fabriken och pappersbruket. Annars är vi drygt 300 anställda. Stoppet blir kring 10 dagar. Har faktiskt varit och hämtat mig en kopp som jag avnjuter – samtidigt som jag skriver inlägget. Måste sluta nu och önskar alla en fin dag.

Kommentera

