Trött av mörker

Standard

Hå hå ja ja … gäsp – känner mig helt plötsligt så trött och slö. Kan det bero på att man vaknar och kliver upp före tuppen varje morron? Och att det börjat bli mörkare på kvällen nu … antar att det är så. En kombination av allt detta.

Har inte gjort nåt alls efter jobbet, surrat med maken och vilat och sett tv …

I morron skall jag och tjejerna – mina kompisar – ha gåjunta som brukligt några gånger per månad. En promenad på cirka en timme och som vanligt avslutas detta med en surrstund över en kopp thé eller kaffe med diverse gott tilltugg. 

Idag har jag varit på vårdcentralen … igen … och lagt om mitt finger och gjort lapisbehandlingen … igen! Även på torsdag skall jag dit och på fredag återbesök i Sunderbyn. Jag har idag gått bandagerad i två månader! Har så jäkla värk i min högra hand, bara för att man använder handen och fingrarna på ”fel sätt” … bara för att inte skada mitt redan trasiga finger, så blir det att man håller fingrarna lite konstigt. Tycker ändå att det verkar bli bättre … peppar peppar!

Det blåser sen i eftermiddags och det är alldeles grått ute … har känt av värken i kroppen mera idag – antar det är för blåsten. 

Har hämtat ut ett paket idag … från Skopunkten … med två par kängor och ett par gummistövlar … svarta med vita prickar och rosa rosett på sidorna! Jag som alltid avskytt gummistövlar – men nu tänkte jag att det nog kan vara bra att ha ett par som är snygga. Har använt sonens urväxta gröna när jag varit i trädgården och påtat. 

Maken har varit och köpt en ny häcksax på Granngården idag. Han köpte förra veckan en på ÖB och igår när han skulle premiäranvända den … så gick den sönder! Efter bara några ”klipp”! Billigt är bara skit. Den kostade 69 kronor har jag för mig, mot den idag för över 400 kronor. Men det är nog bättre att investera i lite dyrare – då håller det nog längre … hoppas jag. 

Nu skall jag ta och bänka mig igen framför tv:n.

God kväll med er!

One response »

Kommentera

