Loppisbesök idag

Standard

Sköna härliga lördag! Solen lyser och det är över +15 grader. Sovit som en stock i natt och har faktiskt lite skallebang även idag. Det är ju väldigt sällan nu för tiden jag har det. Idag blir det ett besök på loppisen i Badhusparken – hoppas man hittar/fyndar nåt billigt/bra där! Annars blir det väl bara att sitta ute och mysa – läsa och bara vara, fast jag har så svårt att bara sitta still hela tiden … det kliar i fingrarna av att få göra nåt! Städa, möblera om … rensa. Och det är ganska så svårt med detta nu med det här fingret. Man skall hela tiden tänka sig för så man inte stöter upp såret så det börjar blöda – jag kan inte vara i vatten utan handskar – har ju detta bandage att ta hänsyn till. Ja ja – det finns värre saker. Skall faktiskt baka en sockerkaka eller två med blåbär i. Köpte av en gammal jobbarkompis 3 kg blåbär i veckan – så det blir att frysa in, sen skall jag också koka blåbärsgröt – maken älskar det! Nu skall jag ta och bädda. Hej med er – vi hörs senare under dagen kan jag tro.

2 responses »

  1. Oj, hade ni sol under gårdagen? Vi körde bil i 2 tim 15 min, men inte en solglimt på hela resan…! Kom även regn ibland, under hela dagen. Inga störtskurar, men så marken blev våt i alla fall …

  2. Tittar in och önskar en trevlig helg!
    Jobbat häcken av mig under vår Malmö festival med superväder och mycket folk över allt.
    Nu ledig i helgen och vad händer, jo ÖSREGN….blir man glad eller….. 🙂

Kommentera

