Slut på semestern och jobbet startar idag!

Standard

Nu är min semester slut för denna gången – jobbet startar idag! Eller startade rättare sagt … för jag har ju varit igång nu halva jobbardagen, har lunch just nu. Ätit en tallrik med skogsbärsjoghurt och flingor – riktig sommarmat eller hur. Har inte skrivit på flera dar – men mitt finger är fortfarande inte bra … och det är bara så bökigt att skriva tycker jag när man är bandagerad. Har fått jäkligt värk i högerhanden, bara för att man försökt ”hålla undan ” det skadade fingret när man skall göra nåt. Och det går ju inte att göra nåt heller nästan … stötte upp såret igen i torsdags med riklig blödning som följd – blev en sväng upp till vårdcentralen. I alla fall så skötte vi lillskruttan i lördags tills igår … hon sov från strax före halv åtta lördag kväll till igår morse nästan halv tio – tala om bra sömn va … Vi var i lekpark så hon fick leka och gunga igår, sen fick hon bada också ute – plaskade på bra … hennes föräldrar sov ju hos oss efter sin utekväll/natt … och vi åt alla pizza till middag – ja förrutom då maken som tog en kebabtallrik. Dom for hem till sig kring halv sju och då var det dags att lägga lillan. Hon sov mitt på dan 1,5 timme också – hon är fantastisk på att sova, brås på sin pappa som var likadan som liten! I onsdags var vi på Noliamässan, det blev nya joggingskor, en kasse med diverse mat (palt, varmkorv, falukorv, parisare, skinka), en sjal i olika lila nyanser, två regnponchon – ja det var nog allt tror jag som vi köpte. Läste i tidningen idag att det varit nästan 100 000 besökare under den vecka som mässan pågick! Ikväll börjar vi om med gåjuntan som tjejgänget mitt har … vi har vilat under sommaren! Så nu får jag prova mina nya joggingskor – hoppas dom är sköna bara. Jobbet har startat alltså och många mail hade man i sin inkorg! Det tar en halv dag – minst – att gå igenom dom och rensa och läsa och fixa … vissa mail medför ju också en hel del jobb! Och så skall det ju också surras med alla. Jag får be om ursäkt bloggisar – för jag ligger verkligen efter i både läsning och kommentarsskrivning – jag skall läsa igenom allt som ni skrivit – men knappast att jag kommenterar allt – det går bara inte! Hur gärna jag än skulle vilja göra det! Har inte bloggat så mycket under en månads tid. Knappt varit in här alls. Och OS är slut … konstigt det med … har inte kollat på nåt annat på tv än just idrotten! Jag har missat Ernst – måste se på nätet … och en massa andra program … men men … det är smällar som man får ta! Nu skall jag fortsätta med min lunch och bara slappa! … hej med er …

One response »

  1. Att du inte har varit inne här så mycket tyder väl egentligen bara på att du har haft bättre saker för, eller hur.
    Synd med fingret bara … Låter jobbigt!
    På onsdag är det min tur att gå igenom jobbmail. För tredje året i rad har jag börjat och slutat min semester mitt i veckan. Känns väldigt bra att bara jobba 2 dagar innan semestern och 3 dagar när man börjar igen… Jag har det bra som har möjlighet att styra det där en aning själv … 🙂

Kommentera

