Mulen dag

Standard

Har vaknat upp till en mulen och blåsig dag, lite höstlik faktiskt, graderna ligger på dryga +15.

Har inget inplanerat för dagen. Rensat bort en massa tidningar, kataloger, broschyrer – vad man sparar! Har inte ännu betat av högen – men snart så …

I Piteå pågår det en stor mässa, Noliamässan, den är väldigt stor – hittills har det varit nästan 36 000 besökare sen i lördags när den startade – håller på till på söndag. Det är ”allt mellan himmel och jord” på denna mässa. Från mat, smycken, kläder, skor, möbler till traktorer. Alltid brukar man hitta ”nåt man behöver” … hur konstigt det än låter *ler*. Vi har inte bestämt oss för vilken dag vi skall dit – kanske i morron. Det värsta för mig – det är om ryggen håller – jag vet ju hur det brukar bli med min rygg och höften. Syrran Blingeling – hon hade nog också velat vara här nu i Piteå! Mässan är vart annat år i Piteå och vart annat år i Umeå. Så förra gången Nolia var här – så var syrran min på besök och shoppade …

Har precis ätit en tallrik med Coops joghurt Skogsbär – mums så gott och till det bara en ”korvsnärt” … för att få i sig lite salt. Nu stoppar man ett tag. Till middag blir det grillkorv och mos tror jag. Igår åt vi pasta med tomatsås. Enkel mat – men det är ju semester och igår hade vi så varmt också – så någon stadigare middag behövdes inte.

Nu skall jag ta mig en kopp kaffe.

Njut av dagen bloggisar.

One response »

  1. Mässor kan vara himla trevligt. Jag gillar de där som har lite av varje att bjuda på. När ”Bomässan” är här i stan brukar vi gå dit, för det är just en sådan där mässa där man kan hitta allt möjligt trevligt … 😉
    Ha det riktigt trevligt nu, vilken dag det än blir …
    Kram

Kommentera

