Njuter av sommardagen

Standard

Jag sitter ute på altanen och läser (fast inte just nu!) … tittar mig omkring – ser sommardagen som den är just nu, solig och vacker, lätt bris, inga moln, blå himmel – känns varmt – det är ju +20 grader!

Tänker: nu vill jag verkligen bara insupa sommardagen – minnas dom där ljuvliga sköna sommarkänslorna och intrycken – kunna ta fram dom under vinterns mörka dagar, när det är kallt och snöstorm utomhus – minnas tillbaka till sommaren och bara vänta och längta till nästa sommar!

Att ta tillvara på tiden, just nu – känns viktigt ju äldre man blir!

Att verkligen njuta av det lilla – som just en solig dag är.

Lyssna till fågelkvitter, vindens sus i trädkronorna, gräsklippsljudet (som jag just nu också hör – maken klipper!). Men även ett sånt ljud hör ju sommaren till.

Man måste ge sig tid till att njuta och bara vara nån gång – inte bara stressa och försöka hinna med allt på en gång!

Just nu njuter jag!

Av livet och sommaren och semestern!

Jag är … jag finns – jag lever … i detta nu.

Paradiset är just nu på min altan – under mitt parasoll – med solen som värmer och vindens som smeker kinden!

One response »

  1. Mmmmm … låter underbart! Så där måste man göra ibland, för tiden går så fort och vi behöver bara vara ibland…
    Jag har mina dagar med mig från sjön med skärgård, oändlig horisont och havsfågel. Denna sommar har även gått i hälsans tecken, då jag bestämt mig för att gå ner i vikt och motionera mer. Det kommer att göra den har sommaren helt unik. Jag försöker alltid att ge mina somrar en unik prägel, för minnet och känslan.
    Att ta med sig unika minnen när man lämnar sommaren bakom sig, vad det än är, kan hjälpa upp känslan av att sommaren inte bara försvann. Man ska plocka fram så många minnen som möjligt, vända och vrida på dem och njuta av den plats de hade på resan genom årets sommar …
    Kram

Kommentera

