Snart surströmmingsfest

Standard

Mums filibabba … snart skalll man avnjuta surströmming, tunnbröd, potatis och lök – vad jag LÄNGTAR!

Skall bli så gott så … nån som är avundsjuk på mig?

Vi har bjudit hem kompisar som skall få sig en firre eller två … eller hur många dom vill!

Skall snart sätta på potatisen! Löken är hackad och allt framdukat – ja förrutom fisken då – burkarna öppnas precis när vi skall äta kl 18.

För ett par timmar sen så blev det världens åskoväder, blixt och dunder och en ordentlig regn och hagelskur – det blev alldeles kolmörkt ute och varför kom jag inte ihåg att filma och lägga in här – dumma mig! Sen efter ovädret – så blev det soligt och vackert – fast det är betydligt kyligare luft nu – har ju varit klibbigt i flera dagar och varmt. Tror det är bara kring +15 nu.

Har varit in en sväng på stan idag – före ovädret. Blev en vitsvart klänningstunika på rea och så ett linne – också på rea. Maken handlade också en skjorta och en pikétröja – snygga bägge två.

Nu skall jag gå och fixa lite i köket … är så hungrig så det är inte klokt – man äter ju just ingenting när man vet att man skall äta surströmming sen på dan!

Solongis!

One response »

Kommentera

