Vilken rubrik skall jag använda här?

Standard

Dessa jäkla rubriker som man skall ha hela tiden – ibland är det bara så irriterande och så svårt att hitta på vad man skall skriva. Tycker det bara blir en och samma rubrik hela tiden!

Hej förresten – hur står det till denna onsdag? Bra hoppas jag. Själv skall jag absolut inte klaga.

Maken kom just hem, han for för en timme sen på en däckfirma – för ett av bildäcken ”pyste” ut luft hela tiden, det fixades till och det var visst en spik i däcket! Så det kan vara!!

Själv har jag strykit massor med kläder på morronkvisten … förberett inför minisemestern till helgen.

Vi var förbi ett av kompisparen som skall med i helgen igår kväll – satt på deras altan och myste i solen. Så igår hann vi besöka två av paren som skall med!

I morron blir det till att äta surströmming hos oss – mums vad jag längtar!

Ute blåser sommarvind och det är en anings kyligare idag än dom senaste dagarna. Men solen skiner i alla fall – än så länge – det pratades ju om regnskurar under dagen, så vi får väl se.

Jo visst ja … igår när vi satt hos kompisarna – så flög en geting omkring oss och när den närmade sig mig … så vevade jag till med högerhanden och kände direkt att jag blev stucken! Det sved till och det svällde upp lite grann … det stack hela kvällen på stället där jag blev biten. Jag blev rädd! För jag har aldrig förr blivit getingstucken och jag visste ju inte hur jag skulle reagera! Obehagligt minsann. Idag känns det ingenting – som tur är – jag blev biten på fingret bredvid det som jag har opererat!

Nu skall jag ta en kopp kaffe … igen!

Vi hörs och syns.

One response »

  1. Jag har ätit surströmming en gång i mitt liv, för ca 4 år sedan. Jag har vägrat i hela mitt liv att stoppa något i munnen som luktar som något som hör andra kroppsöppningar till. Men för 4 år sedan gav jag efter när några arbetskamrater ville ordna surströmmingsfest på gården som ”after work”. Jag fick det serverat efter konstens alla regler ihop med mandelpotatis (hade jag heller aldrig provat men vet inte varför). Det var ju supergott!!!! Eftersom experterna fixade så att jag slapp känna lukten så gick det jättebra, och jag åt mest av alla… hehe
    Tyvärr har inte något nytt tillfälle infunnit sig, och jag litar inte på att jag själv ska lyckas få till det på samma sätt. Min gubbe har provat för massor av år sedan, men de hade ingen aning om hur man skulle göra så det blev helt fel, och han vägrar att prova igen… 😛

    Har du aldrig blivit getingstucken tidigare? Märkligt? Hur har du lyckats undvika det? Som barn blev jag getingstucken varje sommar när jag sprang omkring barfota. Vet inte hur många gånger jag trampade på en geting i gräset…
    Vilken tur du måste ha haft genom åren!!!
    Min värsta getinghistoria var när jag blev stucken av 3-4 jordgetingar på en gång, i 12-årsåldern. Vi lekte kurragömma, och jag hoppade in i en buske och satte mig rakt över jordboet där de fanns. Mitt gömställe blev snabbt avslöjat kan jag säga, och efter någon timme var jag så svullen och dåsig att det blev akuten den kvällen…
    Men jordgetingar är ju också väldigt mycket mer giftiga än vanliga getingar och bin…
    Men visst gör det ont… och det känns länge… Även efter de vanliga getingarna.

    Skönt att det gick över så snabbt, och att det även blev på den redan handikappade handen … om man kan tala om något positivt i det hela… hehe

Kommentera

