Vilken trevlig dag man haft!

Standard

Sitter här i skymningen och bloggar, våra kompisar har precis cyklat hem till sig, det var med dom som vi var iväg till Ikea idag. Vi bad dom komma över på lite fika, mackor, vin, öl och kaffe … och förstås mycket surr! Var hemma cirkus halv sju ikväll.

Vädret blev ju kanon idag, varmt och skönt, soligt och vackert.

Mycket folk på Ikea – men ändå inte värst! Har varit där när det varit betydligt värre och trängseln varit enorm.

Och inte skulle jag ha nåt speciellt därifrån – ändå slutar alltid notan på över 1 000 kronor! Förhoppningsvis så skall vi dit en gång till under semestern och kanske lite senare under hösten, så då kan man ju handla lite större saker som man kanske ”behöver”. Jag skulle vilja ha nya rumsmattor bland annat.

Tänk så trevligt man kan ha med sina kompisar!

Och lilla familjen kom förbi oss också en sväng, dom skulle ut på en cykeltur ner till Piteå Havsbad. Lillskruttan verkar tycka det är kul att ”cykla” (läs: sitta i sin cykelstol).

Diskmaskinen var överfull – så den har startats och jobbar på där i köket hör jag … skönt att slippa diska undan allt när man haft främmande … inte för att jag någonsin egentligen tyckt att det är jobbigt att diska. Men visst är det bekvämt att bara starta den och låta den göra jobbet!

Tänk – det är konstigt – jag är inget trött alls!

Så jag lär väl bli uppe ett tag till kanske, eller så lägger jag mig och läser som vanligt och hoppas att John Blund hälsar på mig.

Men till er säger jag god natt i alla fall och på återseende i morron bitti. 

(tänk – nu får man börja tända lampor på kvällarna! … det har smygit sig in lite höstmörker i sommarkvällningen) (både trist och mysigt)

2 responses »

  1. Hej vännen! Sitter här och nattsuddar och är inte heller trött… 🙂
    Såg din kommentar på mitt inlägg på bloggspace. Har inte en aning om när det kom igång, men jag kom inte åt bloggen i början på veckan i alla fall.
    Fast jag bryr mig inte längre, för jag tycker att det här fungerar alldeles utmärkt. De som vill kämpa med bloggspace och de bekymmer som var där, det är upp till dem.
    Men som jag skrev i inlägget…. Jag är så glad att jag hittat er där, alla bloggvännerna… Kram och god natt

  2. Om man åker på Ikea utan att man ska något så kommer man ändå alltid ut och har handlat för runt 1000:-, om inte annat så ljus och servetter, det är vedertaget, så ALLA vet det! 🙂

Kommentera

