Så mycket skräp man har!

Standard

Oj oj – det är inte klokt vad man sparar på sig! Har hållit på i flera timmar ute i garaget och röjt och inte är jag klar ännu – men en paus måste man ju ta lite då och då … sen är man ju inte så där riktigt piggelin heller, snuvig och ont i halsen och huvudvärk – trots många Alvedon.

Men jag kastar och rensar och maken har varit till sopstation med en hel del – fulla kofferten på bilen blev det – sen skall vi åka i morron till soptippen med resten. Så skönt när man får bort sånt där onödigt som bara tar plats. Kupan skall också få ett besök av oss.

Gjorde lite kaffe och satte mig ute på altanen – under parasollet – för solen den flödar så härligt … men det känns liksom inte att jag orkar sitta i solskenet när jag är så här förkyld. Tog med mig en bok också förstås – alltid en bok när jag sitter stilla …

Skall fortsätta rensa snart … nu sticker jag ut på altanen igen.

3 responses »

  1. Jag har i 3 dagar (idag är 3:e dagen) stort sett bara tittat på när min man jobbat, och struntat blankt i allt skräp omkring mig. Dammsugaren och tvättmaskinen har gått i och för sig, men resten får vara ett tag.
    För att få fart på förbränningen i kroppen så har jag fastat, och det finns inte mycket kraft i kroppen när den bara går runt på juicer och buljonger. Idag såg jag att det äntligen började hända lite i mitt system, så nu ska jag börja äta i morgon igen, genomtänkta mål. Kombinerat med sund motion, yoga och promenader.
    Mitt rensande kanske kommer om vädret fortsätter att vara så här opålitligt, för visst samlar man på sig något alldeles ovettigt… 😦

    Det sista låter perfekt. Man ska ta hand om sin snuviga kropp, och då ska man alltid ha en bok… eller ett korsord till hands…. ibland kanske ett handarbete också… 😉
    Kram

  2. Hej vad kul att hitta dig igen. Här letar man efter varandra alla från bloggspace. Men jag trivs inte på denna bloggplatsen, så jag funderar på annan sida. ha de gott vi hörs igen. har nu 13 personer i samlingen från bloggspace vännerna.

  3. Åh vad fint att du fann mig, det gjorde mig glad! Jag lägger till din blogg på bloglovin så att jag kan fortsätta följa dig och se när du uppdaterar… Kram!

Kommentera

