Natten har flytt sin kos och morronen har kommit

Standard

Tisdagen har vaknat och dagens väder är snöigt, blåsigt och med någon minusgrad. Ett uschligt väder alltså! Har sovit gott i natt – även om jag varit vaken några gånger, men aldrig varit upp. Det kallar jag för att sova bra. Jag var ju till vårdcentralen igår – för att kolla mitt blodtryck och det var lika högt som förra gången – så distriktsköterskan skulle prata med läkaren och se vad han har att föreslå – hon menade att vi kanske skulle pröva ny medicin och att jag skulle få äta den i några veckor och därefter kolla på nytt. Hon skulle höra av sig under dagen till mig. Jag var en sväng förbi Dollarstore efteråt – det var ett tag sen sist jag var dit … det blev faktiskt inte så mycket därifrån, men två gossedjur till lillskruttan sökte sig ner i kassen! Idag är det ju Alla hjärtans dag och dagens tidning hade flera sidor fyllda med hjärteönskningar till kära ♥ Dagens middag blir bruna bönor och korv – det är en av makens favorätter. Nu blir det kaffetåren för mig. Hej med er och njut av dagen och må så gott alla.

Kommentera

