Länge sen sist

Standard

Oj oj då … så länge sen jag bloggade här, inte sen 10 januari ser jag och det är ju snart 1 månad sen. Men som jag skrivit förr … jag finns även på Bloggspace … besök mig gärna där också.

www.nyckelpigan.bloggspace.se

Nåväl – hur är det då med mig. Jo tack bra – förkylningen finns kvar som en envis heshet till och från, kan känna mig småsnuvig ibland … blev ju förkyld – dunderförkyld … den 26.12 … så det har suttit i länge och väl. Men inte underligt då det är så här jädrans kallt.

Vi har haft kring -30 nu i snart en veckas tid, i lördags hade jag -34,9 när jag klev upp, brrrr … kan tala om att det är kallt och bistert och inte så man längtar ut … var aldrig ut från huset på hela helgen. I morse var det – 27 och just nu – 23, men vackert är det – med en blek vintersol och allt det vita och frostiga runt omkring.

Jag såg i tidningen igår att dagen har blivit nästan 4 timmar längre sen vintersolståndet. Inte klokt vad tiden går fort och jag ser verkligen fram emot våren med takdropp och utevistelse. Så ljuvligt när man börjar kunna sitta ute på altanen med en kopp kaffe och njuta vänd mot solen! Längtar … mycket.

I helgen fixade jag lite i köket, städade en del lådor och skåpar, diskade porslin, rensade ut en del som aldrig används, städade till och torkade ur … har kvar ännu flera skåpar — men det tar sig, värst är ett stort skafferi och ett hoppets skåp – där det finns allt möjligt! Går nog att rensa bort mycket därifrån … men det blir denna helgen.

Annars har man bara jobbat och jobbat, umgåtts med sonens familj … träffat dom och lillskruttan (barnbarnet) … hon är så duktig nu – har lärt sig att både krypa och ställa sig upp i sängen. Gullunge ♥

♥ (lilla älskade barnbarnet Nova – 7 månader) ♥

 

 

 

 

 

I lördags var det meningen att kompisgänget skulle träffas och gå och fika, vi gör ju det en lördag varje månad, men pga av den kalla dagen så skippade vi träffen … vem vill starta bilen och åka nånstans i kylan som vi hade då.

Nu har jag ändå sagt hej till er som läser mig och jag avslutar inlägget med … på återseende.

(lördagens temperatur!)

Brrrrr …

Kommentera

