Det närmar sig …

Standard

Hej på er!
Nu är det full rulle … inför julen. Igår slutade jag till lunchen halv elva, vi åkte in på stan nästan genast och fixade dom sista – tror jag – julklapparna. Sen mathandling för hela slanten!!! När jag kom hem så blev det paketinslagning och lite småfix. Idag slutar jag också halv elva och i morron är jag helledig. Då blir det matlagning – skinkan skall göras klar, janssons frestelse osv. På julaftons morron skall jag göra legymsallad och ananaspudding.

Jag antar att ni alla är lite småstressade av julförberedelserna … men andas ett tag – känn efter och få lugn inombords – lättare sagt än gjort kanske, men det går! Försök …

Ute är det vitt hos mig, väldigt vackert på träd och buskar, först blidväder med regnblasket och så några minusgrader på det – detta har gjort att träden är som på ett julkort … så vackra och fina.

Ikväll kommer sonens lilla familj på middag och lite småmys – dom kommer att få öppna några julklappar – bara för att det inte skall vara så mycket att frakta på julafton. 

I morron blir det sista mathandlingen, grädde och sånt i ”sista minuten” … sen en sväng förbi svärföräldrarnas grav och tända ljus. 

Nu måste jag dricka lite kaffe och därför säger jag som jag brukar till er – ja ni vet!

One response »

  1. ‎….._██_*。*./ \ .˛* .˛.*.★* *★ 。*
    ˛. (´• ̮•)*˛°*/.♫.♫\*˛.* ˛_Π_____. * ˛*
    .°( . • . ) ˛°./• ‘♫ ‘ •\.˛*./______/~\ *. ˛*.。˛* ˛. *。
    *(…’•’.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬ .
    ¯˜”*°•♥•°*”˜¯`´¯˜”*°•♥•°*”˜¯` ´¯˜”*°´¯˜”*°•♥•°*”˜¯`´¯˜”*°•
    Jag önskar dig en riktig föröjdefull och God Jul. ♥♥♥

Kommentera

