Regnet det öser bara ner!!

Standard

Vintrarna nu för tiden är inte som förr … när det var vinter då … då var det också rejäl vinter, med snö och kyla och inte som nu plusgrader och hällregn och storm! Man blir så less – nu tinar all snö bort och det är verkligen superhalkigt ute! Det är blankt som en spegel på gatorna idag … verkligen olustigt att ge sig ut måste jag säga – jag körde bara 30 när jag åkte till jobbet … visserligen så är det 30 mest hela vägen från mig och till mitt jobb, men nog brukar jag åtminstone köra 50 den här tiden på morron – annars är jag noga med att hålla hastigheten!

Det stormar också rejält … jag kan se den stora julgranen utanför vårat huvudkontor vaja ordentligt i vinden och på mitt fönster är det alldeles blött av regnet.

Jag måste säga att jag verkligen ogillar sånt här vinterväder! Hellre har jag snö och kallt, än regn och halka.

Jag var ju till min beteendevetare igår och det sög verkligen musten ur mig – man får analysera sig själv, tänka efter ordentligt och fundera över frågor och frågeställningar man får av henne. Nyttigt är det onekligen.

Idag eller rättare sagt ikväll, så skall ju tjejgänget träffas hos mig för en promenad, men jag tror nog att vi skippar den, åtminstone går inte jag ut i denna halka, men vi träffas ändå – även om vi inte tar en promis, vi sitter och fikar och surrar – för det är vi bra på *ler*.

Nu skall jag hämta mig en kopp kaffe och så sköta om kaffeautomaten … det är min pentryvecka! Bäst att sköta sig!

Hej med er och ha en bra dag.

Kommentera

