Titta det snöar – allting är vitt vitt vitt

Standard

Nu kommer den – snön! Det snöar ymnigt och har så gjort ett tag under natten. Kommit några centimeter – graderna ligger på -4. Nu är det bara att leta fram snöspaden! Tycker det hade räckt med det lilla som kom i måndags! Onödigt jobb det här med snön – bilarna blir som isstycken och det gillar jag inte!! Bläää … men man vänjer sig vart eftersom vintern går och snart är det vår – man måste alltid vara positiv!

Idag har jag några möten och så på eftermiddagen får vi hämta ut våran julklapp från företaget … eller det är skift 2 och daggående som får hämta idag. Julklappsutdelningen pågår mellan den 1 – 21/12 … det är sex skiftlag som skall hämta ut sina klappar och så förstås vi daggående. Undrar om man varit snäll och vad tomten satt i klappen. Blir spännande – jag öppnar alltid paketet när jag kommit hem! Inte kan jag vänta tills på julaftonen.

Igår efter jobbet så bakade jag en långpannekaka till, det blev kärleksmums, eller Majs vårbitar som dom heter i mina recept.

Och så ringde sonen igår kväll och berättade att dom förlovat sig!! Vad kul. Lillskruttan hon pratade på i bakgrunden … högt *ler*.

Nu har jag druckit dagens första kaffetår och den skall snart följas av en till känner jag!

Önskar er alla en braig dag – med eller utan snö. 

 

Kommentera

