Allting är vitt vitt vitt

Standard

Sitter här och har lunch just nu – känner mig supermätt också, har ätit en matlåda bestående av stekt potatis och tunna skivor av fläskkarré och till det lite orientdressing och så vatten till ”dricka”. Alldeles för stor portion – blev proppmätt.

Ute har det blivit vitt nu … konstigt måste jag säga, för vi har ju haft gröna gräsmattor tills i morse faktiskt! Men visst blev det ljusare ute. Tycker det håller på att klarna upp också. Kring nollan är det ser jag. Sa faktiskt igår till maken att man borde gå en sväng runt tomten – bara för att se på planteringarna och naturen – innan snön täcker allt. Tycker det är ljuvligt att kunna gå vart man vill även vintertid! Jag njuter av barmarken, men visst – jag njuter säkert av snön också till slut! Det är ju otroligt att vi inte fått snö och det är en bit in i december! Ifjol den här tiden hade vi flera decimeter! Och kallt!

Kommentera

