Helgen står och knackar på!

Standard

Gomorron i stugorna runt om i landet. Har ni blåst bort eller är ni kvar? Hos mig blåste det riktigt rejält igår och det blåser även idag, om än lite mindre. Graderna på morron ligger på nästan +5.

Har sovit bra – steg upp 04.20! Då värkte min högra höft så hemskt så det var inte att tänka på att fortsätta ligga. Hur som helst så börjar ju klockradion att skvala 04.40 ändå.

Hade inte tid igår att skriva nåt och dagen före var fullspäckad av utbildning – slutade senare än vanligt och var supersupertrött när jag kom hem, jag bara låg på soffan och slumrade. Ryggen min slår ju också fel av att bara sitta på en oskön stol en hel dag!! Eller två dagar som kursen var. Det är ju viktigt också att man ofta har paus och bensträckare – det hade vi inte första dagen, så vi sa till den andra om detta!

Idag är det fredag och helgen stampar på bron och vill in … och jag släpper mer än gärna in den!

Efter jobbet skall jag baka en saffranskaka i långpannan och så hallongrottor. Och senare i helgen även chokladrutor.

Jag var till frissan igår och färgade håret, kostade 620 kronor – nog är det billigare att göra det själv – under en hundring kostar det då, men ibland är det skönt att någon annan gör det! Man får bara njuta av att bli ompysslad – det tycker jag är skönt.

Medans jag satt hos frissan, så var maken på stan och fixade julklapp till sonen – så sakta men säkert börjar det bli klart det här ”klappande” – ja ännu är det några kvar, men vi vet ju vad som skall köpas, så det är lugnt!

Kollade på ”Ernst jul” igår på TV4, detta var ju en repris och jag såg det ju för ett år sen, men jag tycker det är så bra – det var i ”hyttan” som han gjorde om ifjol somras om någon såg det programmet. Ernst jul var även i förrgår. Skall ta reda på en del recept som han gjorde, dessa finns ju på recept.nu. Och tips får man ju också alltid av honom på inredningstips!! Gillas …!

Nu mina vänner – skall jag ta och hämta mig en kopp kaffe – säger hej till er och sköt om er. Vi hörs.

 

One response »

  1. Inga bilder på din nya look?, hihi
    Visst är det skönt att få bli lite ompysslad då och då.
    Har inte heller skrivit något på några dagar, har haft riktiga ”hundpass”
    Kort dag idag, sen ledig helgen, skönt.
    Ha det gott
    kram!

Kommentera

