Full rulle och raka rör

Standard

Det är fullt upp även idag. Vaknade och steg upp strax efter sex och fixade kaffe – förstås. Och tände adventsljuset – det första. Sen började frun i huset att göra lite nytta! Det blev att vispa ihop en smet till en nougatkaka i långpannan, sen gräddade jag en form med ”Stinas kyckling”, kokade ris och potatis och sen gjorde jag korvsås. Skönt – nu finns några matlådor klar för makens nattskift i veckan!

Har även slagit in några julklappar, men jag kunde inte fortsätta – för tejprullen ”tog slut” – jädrans irriterande!

Snart börjar längskidor på tv:n och det vill vi ju se – gillar faktiskt att kolla på skidtävlingar.

Det är på nollan idag och solen lyser så fint … just ingen blåst idag – igår stormade det! Antar att det är blåsigt runt om i landet idag.

Maken har varit på sopstationen med en hel del och så var han och plockade lite tallris som jag har satt i en väggampel i smide. Det var till och med kottar kvar på grenarna – det gillar jag.

Och nu hör jag att han fixar lite nytt kaffe till skidorna – BRA!

Igår hade sonens jobb julfest på Piteå Havsbad, det var middag, hotellrum och julshow. Men dom skulle inte sova över på havsbadet – utan åka hem … lillskruttans mormor skulle sköta medans dom var borta! Jag var förbi och hälsade på förstås. Och maken skjutsade ner ungdomarna på havsbadet. Det kändes nog lite konstigt för dom att åka utan lillskruttan – dom hade svårt att komma iväg *ler*. Förstår dom – vem vill lämna en sån söting! Hon log så stort när jag kom och höll fast mitt pekfinger så hårt – gullungen våran.

Det är ju skyltsöndag idag och egentligen skulle det vara riktigt mysigt att åka in på stan – men det blir nog inte … faktiskt flera år sen vi var in – brukar ju vara så jädrans kallt den dagen – men inte idag. Och ingen snö alls. Inte en flinga finns att se.

Nu skall jag avsluta mitt inlägg – med dom vanliga orden – ha en skön söndag.

 

Kommentera

