Morronen är här och det är jag också!

Standard

Gomorron i stugorna, lägenheterna och villorna. Hur står det till denna lördag morron med er? Själv känner jag mig både utvilad och redo för att möta dagen!

Har sovit bra … tack för det. Visserligen så vaknade jag ju tidigt som vanligt, men ändå – jag är pigg.

Har startat dagen med kaffe och morrontidning och plockat fram lite mera juliga saker … man glömmer ju bort vad man har för julsaker – har fem eller sex flyttkartonger i förrådet proppade med julsaker. Det ligger även en hel del saker ovanpå dessa kartonger. Har även julpynt  i en del lådor och skåp – man har alldeles för mycket – ändå har jag rensat bort en hel del för några år sedan.

Tvättmaskinen är startad och värmeljuset på köksbordet är tänt.

Maken sover ännu, han ramlade på sitt jobb igår och gjorde sig illa i högra knät – kunde knappt gå igår och hade jädrans ont. Så jag undrar hur det är idag med knät . . . jag ville att han skulle upp på las och kolla, men karlar – ja ni vet! 

Igår mot kvällskvisten började det regna … det var ju varnat för väldigt halkiga vägbanor här i norr. Och det skulle väl börja blåsa också – mest i fjällvärlden tror jag. På morron blåser det lite och det är dryga +3.

Igår efter jobbet – så började jag att baka, gjorde en tigerkaka, chokladkaka och en kokoskaka. Skall fortsätta idag, det blir havremuffins, nougatkaka, kardemummakaka och en till tigerkaka. Och i morron blir det saffranskaka i långpannan. Borde även svänga ihop en rulltårta. Det var länge sen man bakade en sån … länge sen man bakade överhuvudtaget *ler*. Jag brukar åka på Dollarstore och ”baka” *ler*, brukar säga så när jag varit dit och inhandlat fika där! Så billigt så det är inte klokt. Och själv fikar jag ju inte … tycker att många har slutat att fika faktiskt.

En kompis kom förbi med en massa tennarmband som hennes svägerska hade gjort, jag skall bestämma mig för vilken (vilka) jag skall köpa – har köpt förr ett i svart och dom är såå snygga och även billiga tycker jag. Kostar som mest bara 250 kronor. Har redan bestämt mig för ett rött – snyggt!

Skall ta och slå in julklappar också idag … har slagit in många redan tidigare, men det är så skönt att ”göra bort” detta i tid, så man inte har allt i sista minuten.

Har även tänkt åka på stan och inhandla en del småsaker – får se om man hinner.

I morron är det skyltsöndag med massor av arrangemang på stan, tidningen hade många juliga annonser – det är knallar på stan och tomtar och ljuständning och loppis och körer … mysigt.

Sen idag är det längskidor på tv och det gillar jag att kolla på … igår gick det ju bra för di svenske.

Nu skall jag ta och dricka en kopp till och sätta igång med bakningen!

Önskar alla som tittar in här en bra dag.

 

 

One response »

  1. Godmorgon på dig!
    Du är duktig som håller på att fixa, baka och göra fint i ert hem.
    Själv har jag lagt kakorna på hyllan, men unnar mig något gott när det är helg.
    Vi hade full storm här igår med tillhörande piskande ösregn till det.
    När jag kom upp i morse hade mina tomtar byt plats och krukor med ljung låg huller ombuller.
    Men allting var helt så det får man ju tacka för, hihi

    Ha en trevlig lördag!

Kommentera

