Vilken julblomma väljer du?

Standard

Så här i adventstid och juletid – så brukar man ju köpa någon julblomma eller hur.

Vilken är din egen favoritblomma?

Vilken väljer du?

Jag älskar själv hyacinter, men dom luktar ju – så jag brukar undvika dom – just för att så många har allergier mot dofter. Men dom luktar jul för mig.

Amaryllis är ju en populär julblomma, men jag måste säga att jag inte någon gång … tror jag … köpt någon sån, min mormor däremot hade alltid såna minns jag. Men jag har köksgardiner med amaryllisar på!! 

Sen förstås – julstjärnan … kan väl vara den vanligaste blomman vi har till jul. Men själv är jag inte alls förtjust i den – vet inte varför.

Det brukar finnas så många vackra julgrupper att köpa och en del är bara sååå fina. Men dom brukar vara ganska så dyra. Det är i alla fall många som ger bort blommor och julgrupper till julen – när man skall på julmiddagen är det perfekt att ha med sig en sån till värdinnan.

Men nu får du berätta vilken blomma du gillar bäst till julen.

One response »

  1. Jag älskar hyacinter, men på grund av våra katter kan vi inte ha det eftersom dom är giftiga.
    I år har jag köpt julstjärnor i siden till mina fönster i vardagsrummet, riskfritt för katterna och dessutom fina över hela julen 🙂

Kommentera

