Lillördagen är här

Standard

Efter en natt med både bra sömn och dålig, så sitter jag då här – igen. Dagen börjar med några plusgrader, lite blåst och dis/dimma. Det är mörkt och trist ute. Jag kan inte annat än tänka tillbaka på sommarens ljus! men det kommer – det kommer!

På förmiddagen skall jag gå en utbildning ”Personligt säkerhetstänkande” … det handlar om bland annat säkerhet i hemmet och på jobbet. Har gått en del av denna utbildning redan – det var på Räddningstjänst och deras övningsfält – mycket intressant och bra, man fick bland annat släcka en brand med en pulversläckare! Viktigt och nyttigt att kunna – hoppas bara man slipper!

Sen skall jag klockan 13.00 till beteenndevetaren som jag går till … tala om nyttigt och bra för mig, som är en stressig person, har en massa måsten, vill göra mycket och på en gång, sover dåligt, har mycket värk, vill ha full kontroll på allt! Att börja tänka i nya banor efter ett helt liv – det är inte lätt, men ack så nyttigt! Och nästan en förutsättning för att jag skall kunna få tillbaka min sömn och må bra. Jag har ju min ständiga värk och med för dålig sömn – så blir ju den också värre! En ond cirkel helt enkelt som man kommit in i. Jag tycker detta är jättebra måste jag säga.

Har druckit dagens första kopp redan … tar snart min andra!

Jag får väl ta och önska er alla en bra dag, på återseende.

One response »

Kommentera

