God morron i ”stugorna”

Standard

Här ser ni en som är uppe före tuppen! Har varit vaken sen efter fyrasnåret … inget ovanligt för mig alls. Är äckligt morronpigg! Av födsel och ohejdad vana som jag brukar säga!

Ute är det mörkt som i en kolsäck … förstås … den här årstiden. Annat är det sommarhalvåret – då det är ljust och soligt dygnet runt! Underbar tid – man vill aldrig gå och lägga sig. Temperaturen låg på -5 när jag klev upp … nu här på jobbet ser jag att den ”bara” är -2.  

Har druckit dagens första kaffetår precis – smakade himmelskt som vanligt! Är en riktig kaffemoster eller kaffetrumma *ler*. Speciellt så här på morron måste jag ha i mig mängder av kaffe – inte för att vakna … nej nej … utan bara för att det är så gott! Sen ”lugnar” jag ner mig under dagen med kaffedrickandet.

Jag hoppas ni andra sovit gott denna natten och vaknar utvilade och redo för den nya dagen – som idag är en tisdag!

Och det går sannerligen med stormsteg mot advent nu … blir nästan lite småstressad av alla ”måsten” man har att göra – bakning t ex. Städningen är ju nästan avklarad tack och lov. Men jag skall ju baka ganska så mycket – både till dopet av mitt barnbarn och så för advent och jul. Inte för att det går så mycket fika – men det är ändå så att man vill ha hemma lite i frysen i fall att … Jag skall baka myrstackar, negerbollar, sommarkaka, tigerkaka, chokladkaka, chokladrutor, saffranskaka, lussebullar … puh – ja det var väl några av dom sorterna som jag har planerat att göra – jo förresten – även nougatkaka!

Nu skall jag ta och starta min jobbardag här … visserligen så börjar jag ju först halv sju – men jag är ju här före skam på morronen *ler*. Idag var den 05.20 och ibland är den ”bara” 05.05 … Före tuppen alltså …

Säger god morron till er andra och på återseende.

Ett svar »

Lämna en kommentar