Det är måndag morron!

Standard

God morron på er alla. Här sitter man igen och knapprar på tangenterna. Tittar ut genom fönstret här på jobbet och ser bara svart svart svart … graderna är -1. Hemma var det för en timme sen när jag klev upp -4. Igår kväll när jag skrivit mitt inlägg – så började det faktiskt flinga lite snö – men bara lite blev det, men det hann med att bli vitt i alla fall på marken. Visst blir det ljusare med snö, men nog är det skönt med barmark ändå trots mörkret!

Sovit relativt bra, vaken några gånger – men somnat om direkt och det är bra!

Ingen morrontidning kom i min postlåda och det är så irriterande – vill ju ha tidningen på morron – det är ju en morrontidning man betalat för och inte kvällstidning! Men jag antar att det tar längre tid på morron, bara för att det är småhalkigt på vägarna.

Efter jobbet skall jag fortsätta min städning, nu blir det vardagsrummet – sen har jag gjort hela huset, ja förrutom då förrådsrummet! Men det är ju inte lika akut.

Nu skall jag hämta mig en kopp kaffe och börja jobbardagen!

Må gott alla som tittar in här. Lär väl inte vara så många som hittar hit. Var in en snabbsväng på Bloggspace, men där var det lika rörigt som förr – så jag loggade ut lika fort!

3 responses »

  1. Godmorgon Barbro!

    Du är så flitig i ditt hem 🙂
    Jag har själv tagit med ledigt ett par dar nästa vecka för att hinna med
    att putsa fönster, hänga upp julgardiner, köra och handla, julpynta osv, haha

    Ja, det är lite segt att få läsare på wordpress, men det kommer ska du se.
    Det är ju så mycket bättre än bloggspace, det har ju strulat där i princip hela tiden.

    Ha det gott, kram 🙂

      • Jag har inte så många läsare, men jag har ett fåtal som följer med sedan förr.
        När jag bestämde mig för att flytta skrev jag min nya adress i ett sista inlägg på gamla stället sen har jag kommenterat lite hos andra osv och berättat om min flytt.

Kommentera

