Summering av helgen

Standard

Tänk att nu har den här helgen snart gått och det är jobbarvecka igen! Kan inte förstå att det skall gå så fort.

Flexade ju ut halv elva i fredags och in på stan och fixade det ena och det andra.

Hem och började städa en del rum, fortsatte i lördags och även idag. Igår morse bytte jag köksgardiner. Det blev gardiner med svart botten och röda amaryllis. Följdes av röda tabletter på köksbordet och röda stolsdynor och lite annat rött som dekoration i köket. Sen ställde jag två svarta adventsstakar i köksfönstret – har tre fönster i bredd, så det blir ganska så stort. Idag hängde jag en stjärna i mittenfönstret – kopparfärgad – den lyser så vackert och med ett varmt sken. Skurade hela huset i morse och hängde upp stjärnor i en del andra fönster. Till och med i garagefönstret … har två fönster där och det blev en vit adventsstake i ena fönstret och i det andra en vit stjärna. Har kvar vardagsrummet att städa, men det blir sen i veckan. Och jag är inte klart riktigt än med ”pyntet”.

Är ändå supernöjd med mitt fix och städ i helgen … känns skönt att ha gjort det som är gjort! Är säkert först på området med adventspyntandet – men det skall ju någon vara eller hur och i år passade det bra att det var jag *hihi*! Brukar annars sätta fram detta några dagar före första advent. Skall inte ha så mycket tomtar framme som jag brukar. Det är så jobbigt när man skall plocka bort allt och därför har jag skurit ner på mycket pyntande! Det blir jul ändå!

Igår var vi tillsammans med kompisgänget på julmarknad i Öjebyn kring kyrkan och kyrkstugorna – jättemysigt är detta. Köpte stickade sockor till lillskruttan och maken köpte anisbröd till sig själv! För det bakar inte jag och inte heller fikar jag!

På tal om baka – det skall jag börja med i veckan och till helgen – det är därför jag vill påskynda adventspyntandet! Skall baka till dopet och så förstås till advent/lucia och julen.

Lilla familjen var och hälsade på oss i eftermiddags och lillan var så glad … som alltid.

Det var egentligen meningen att jag skulle på ett ljustparty, Partylite, i eftermiddags, men jag skippade det. Sonens flickvän skulle dit – så hon fick handla för min räkning. Jag ansåg mig helt enkelt inte ha tid!

Mellan städandet och pyntandet – så har jag sett skidor i helgen – är ju skidfräls till 1000! Och så förstås hockey … ja det räcker till med idrott för mig som är en sån ”sportfåne”. Tur vi är det bägge två, maken och jag.

I morse hade vi -10 grader!!! Frostigt och grannt ute, men nu är det på nollan, på plussidan och det har börjat blåsa, det var visst nåt nederbördsområde på väg norrut – med inslag av snö – kanske det är vitt ute när man vaknar i morronbitti!! Usch – vill inte!

I morron skall jag beställa luciafika för mitt jobb – vi är cirkus 350 personer. Jag fixar detta varje år och det uppskattas väldigt mycket måste jag säga. Folk är fikasugna *ler*.

Oj nu ser jag att jag har fixat ihop ett långt inlägg – sorry – hoppas bara att någon orkar läsa hit!

Önskar dom som läser ”Mig” en god kväll och natt.

 

 

 

 

Kommentera

