Lunchtime

Standard

 

 

Har lunch nu och ätit en kycklingsallad med stark härlig sötsur sås till … mums va gott det var! Och mätt blev jag också.

Jag tror faktiskt att jag skulle kunna leva på sallad – det är bara så gott och man kan göra sallad på så många olika sätt. Det är bara fantasin som sätter gränser.

Atjoo prosit – nu nös jag ordentligt – kan väl inte vara någon förkylning som lurar i näsan? Nä tror inte det – för jag har rensat en massa gamla tidningar från ett tidningsställ här på jobbet och allt var bara sååååå dammigt – min svarta väst blev alldeles grå av dammet. Dom där tidningarna har inte varit lästa på år och dar som synes. Och vi har slutat att prenumerera på en massa tidningar och tidsskrifter – ingen läser ju dom ändå och allt kostar faktiskt pengar!

Ute är det en blek sol som syns och graderna är ynka +1. Gräset pryds av vit frost ännu. Vackert är det minsann. Och jag skulle faktiskt njuta av en promenad – synd att man inte var ledig! Visst går det att promenixa på kvällen, men det är inte lika trevligt i mörkret!

Oj vad jag fryser om mina händer – dom är iskalla, brrrrr … tror jag tar på mig vantar snart!

Kommentera

