Eftermiddagen har börjat

Standard

Ja då har jag kommit hem från jobbet, håller på att förbereda middagen – idag blir det kålpudding … tog fram en låda från frysen. Gjorde för ett tag sen en stor form med kålpudding. Mums är det! Pottisar och lingonsylt till det och kall mjölk och knäckebrödsmacka – det låter väl inte så dumt va …?

Ute är det skymning, solen håller på att gå ner – det har varit en underbart vacker dag, om än lite småkylig – på nollan är det nu och på minusstrecket. Annars idag +4. Det var riktigt frostigt ute i morse på vägen och i gräset och det är så ännu på sina ställen. Man får passa sig när man både går och kör bil … för det kan vara halkigt! Jag avskyr den här tiden när det börjar frysa på … och det blir halkigt. Bättre är det mitt i vintern – med rejält vinterföre! Men men … det är ju bara att gilla läget!

Ikväll blir det att kolla på hockey – både maken och jag är ju sportfånar och hockey ligger oss varmt om hjärtat.

Borde också kolla på Sjukhuset, CSI, Bödacamping, Robinson … hur skall jag klara av det???? Kan man klona sig kanske? Tänk att det alltid skall kollidera flera bra program!

Nu är det bäst att kolla på spisen!

Over and out … see ya later!

Kommentera

